گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

ایمپلنت جلوگیری از خروپف



محمد سینا غیاثوند


آیا شما هنگام خواب خروپف میکنید ؟ آیا شما با خروپف هایتان باعث آزاد دیگر افراد خانواده هستید ؟ دیگر نگران نباشید یک کمپانی  بلژیکی وسیله جدید خود را به  نام Nyxoah با ساخت یک دستگاه جدید این مشکل را به آسانی حل کرده است .

قبل از معرفی دستگاه بهتر است کمی در باره ی خروپف و عوامل ایجاد آن اطلاعاتی داشته باشیم :

اختلال خواب باعث می‌شود که فرد در حین خواب موقتاً (بیش از ۱۰ ثانیه) جریان تنفسش قطع گردد. یکی از دلایل شایع آپنه بازدارنده خواب، بزرگ شدن لوزه‌ها یا ورم لوزه‌هاست (بافت‌هایی که در مجرای ارتباط دهنده بینی و حلق قرار دارند.) داشتن اضافه وزن یا چاقی نیز می‌تواند باعث این نوع اختلال خواب گردد. کسانی که دچار آپنه بازدارنده خواب هستند معمولاً خروپف می‌کنند، مشکل تنفسی دارند و در طول خواب به شدّت عرق می‌کنند. به دلیل آن که این اختلال، مانع از خواب مداوم و کافی است، فردی که دچار آن باشد در طول روز به شدّت احساس خواب آلودگی و تحریک‌پذیری می‌کند. کسانی که نشانه‌های آپنه بازدارنده خواب، مثل خروپف بلند یا خواب آلودگی فزاینده در طول روز، داشته باشند باید توسط پزشک مورد معاینه و درمان قرار گیرند.

حال این سیستم جدید چطور به کمک ما می آید ؟

Nyxoah از طریق کاشت در پشت زبان در طی یک عمل 15 دقیقه ای به وسیله شوک های الکتریکی به عصب زبان را تحریک کرده و هوای خروجی از دهان را کنترل می کند و در کل وضعیت را نسبت به گردش هوایی سیستم تنفس می سنجد . neurostimulator  که انرژی این ایمپلنت را تامین می کند در یک پک باطری در زیر چانه جای گرفته است که در زمان استفاده نصب می شود . ابن طرح در حال حاضر فقط ثبت و اختراع شده است و نمونه ای ار آن تولید نشده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد