گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

اپلیکیشنی برای کمک به پزشکان در مدیریت بهتر بیماران







Ocra Health  :نازنین گالشی کمپانی است که در

 حیطه توسعه اپلیکیشن های بهداشت و درمان برای 

گوشی های موبایل فعالیت دارد حال این کمپانی به 

کمک مدرسه پزشکی هاروارد مجموعه ای از برنامه های

 تعاملی موبایل را توسعه داده است که تعاملی از 

حس لامسه و صدا می باشد که به پزشکان کمک می کند

 تا راحتتر آناتومی  را برای بیماران خود شرح دهند.

 

ادامه مطلب ...

بالون حجمی synflate برای ترمیم شکستگی



علی وظیفه دوست صالح


Depuy Synthes : نازنین گالشی بالون حجمی SYNFLATE را تولید کرد که از آن برای  ترمیم شکستگی های مهره استفاده می کنند. SYNFLATE در سه سایز  10, 15 و 20 میلیمتر موجود است که می توان از آن به صورت تک یا جفت برای ایجاد حجم مناسب در  فضای استخوانی برای ترمیم بهتر استفاده کرد. وظیفه این بالون حجمی  کاهش دادن درد , ذخیره قدرت و بازگردانی شکل مهره آسیب دیده می باشد. در عمل این بالون در شکستگی قرار می گیرد سپس متورم می شود تا حدی که شکل طبیعی استخوان حفظ شود. سپس بالون حجمی  را خارج می کنند و فضای ایجاد شده را با ماده زمینه استخوان پر کرده تا قدرت و استحکام استخوان حفظ شود.

دستگاه تزریق خودکار برای داروهای بیولوژیک


دستگاه تزریق خودکار برای داروهای بیولوژیک







Cambridge Consultants : نازنین گالشی (مشاوران کمبریج)  شرکت مشاوره تکنولوژی و توسعه محصولات کار خود را در زمینه کمک به کمپانی های توسعه محصولات جدید گذاشته است ولی بعضی اوقات این شرکت محصول خود را ارائه می دهد. این محصول تحت عنوان دستگاه تزریق خودکار  برای داروهای بیولوژیک است که قابل استفاده مجدد می باشد و نیاز دارد قبل از هر بار تزریق با دمای بدن تطبیق پیدا کند. روش کار این دستگاه به این صورت می باشد که اول سرنگ داخل انژکتور قرار گرفته و عمل اولیه رسیدن به دمای مورد نظر می باشد، وقتی به دمای مورد نظر رسید انژکتور دارو را دریافت می کند. انژکتور یک دسته بزرگ و یک مکانیزم بصری برای دریافت راحتتر دارو دارد که نیاز به استفاده از سرنگ را از بین می برد.

مزایای این محصول در این است که با استفاده از آن قابلیت بیماران در مدیریت دردهای مفاصل و سایر شرایط دردی در بدن با تزریق خودکار  با درمان مدرن بیولوژیکی، افزایش می یابد. همچنین با استفاده از آن می توان زمان تزریق را کاهش داد. علاوه بر این که کار با این محصول سریعتر و راحتتر است، این تکنولوژی ناراحتی های ناشی از تزریق دارو پایین تر از دمای بدن را کاهش داده و کمک می کند تا دارو سریعتر در بدن پخش شود.

مچبند کتنرل کننده جدید NIKE



محمد سینا غیاثوند



کمپانی NIKE دست آورد جدید خود را به نام FuelBand روانه ی بازار ها کرد . FuelBand  کلیه فعالیت های روزانه ی شما را به طور دقیق ثبت نموده و از طریق بلوتوث نسخه 4 به گوشی همراه یا رایانه ی شما منتقل می کند . این سیستم جدید به صورت یک مچبند پلاستیکی قوی به دور دست بسته می شود ، همچنین سخت افزار این دستگاه به طور کامل ضد آب بوده و در حمام و استخر نیز میتواند میزان فعالیت شما و میزان انرژی مورد نیازتان را نمایش دهد . در حال حاضر نرم افزار این دستگاه فقط بر روی دستگاه های IOS قابل اجرا می باشد و این برنامه برای اندروید در حال حاضر در دسترس نمی باشد . فروش FuelBand SE در تاریخ 6 نوامبر آغاز خواهد شد و قیمت آن 149 دلار برآورد شده است .

VitaSound یک پخش کننده صوتی قوی برای کسانی که مشکل شنوایی دارند



محمد سینا غیاثوند


آیا از آشنایان یا دوستان خود مشکل شنوایی دارند ؟ آیا زمانی که آنها موزیک را با صدای بلند گوش میدهند باعث آزار شما میشوند ؟ VitaSound این مشکل را برای کسانی که مشکل شنوایی دارند به خوبی هرچه تمام تر حل کرده است . در ادامه به بحث در رابطه با vitasound مدل PAE-300 میپردازیم .

PAE-300 یک گوشی بسیار سبک و با طراحی فوق العاده میباشد ، ابعاد آن حدود یک دسته کارت بازی میباشد که در دقت دقیق میتوان ابعاد 4 * 2.4 * 0.75 / 100.2 × 60 × 19.1 میلی متر به آن اشاره کرد ، همچنین وزن دقیق آن 94.6 گرم معرفی شده است . این دستگاه دارای چهاردکمه برای هر یک از حالات صوتی در جلو یک پاور ال ای دی و چراغ های متعدد است . لیه سمت راست دستگاه دارای سوپاپ کنترل صدا ، دکمه قفل ، دکمه جفت شدن بیسیم ، کلید خاموش روشن و یک جک هدفون استاندارد در لبه بالاست و در لبه ی پایین دارای یک جک هدفون دیگر ، یک پورت mini-USB و دو نوار تماس فلزی برای اتصال به شارژر میباشد .

جدیدترین مانیتور مچی fitbit با صفحه نمایش OLED




Fitbit  : نازنین گالشی شرکت سازنده مانیتور های تنپوش آخرین تولیدات خود را تحت عنوان مانیتور مچی fitbit force  به نمایش گذاشت.fitbit force  توسعه یافته ورژن قبلی آن یعنی fitbit flex  می باشد که در ورژن جدید صفحه نمایش OLED  کار گذاشته شده است. با استفاده از Fitbit force   کاربران این قابلیت را دارند تا از میزان کالری سوخته، مسافت طی شده و کیفیت فعالیت های خود آگاه باشند. در ورژن قبلی این سیستم کاربران توانایی این را داشتند تا جزییات فعالیت خود را فقط در pc ,iphone  یا android app  مشاهده کنند نه بر روی مانیتور مچی خود !!

قابلیت دیگر fitbit force  وجود ارتفاع سنج است که کاربر را از طی کردن ارتفاع به عنوان مثال طی کردن تعداد پله ها در روز آگاه می کند. صفحه نمایش OLED ساعت  می تواند با سیستم iOS ارتباط بر قرار کرده و تماس های دریافتی را نشان دهد و حتی با فشار دادن دکمه کناری به کورنومتر تبدیل می شود. این سیستم در مقابل آب و رطوبت در حد رطوبت ناشی از عرق مقاوم است و نمی توان از آن حین شنا استفاده کرد. Fitbit forceبه ارزش 129.95 دلار فروخته می شود در حالی که fitbit flex  به ارزش 99 دلار فروخته می شود.

PROPLAN CMF شبیه ساز 3D امپلنت و بازسازی صورت



محمد سینا غیاثوند


زمان جراحی های طولانی مدت که در آخر نیاز به چند عمل مکمل دیگر داشتند به پایان رسید . TRUMATCH CMF این اجازه را به پزشکان می دهد تا با ایجاد یک شبیه سازی کامپیوتری از ایمپلنت ها، فضا را برای بحث های دقیق تر قبل عمل برای تیم جراحان ایجاد کند .

خدمات برنامه ریزی قبل عمل : شرکت PROPLAN CMF ، خدمات برنامه ریزی قبل جراحی به صورت مجازی و 3D آناتومی بیمار را شبیه سازی کرده و از این طریق جراحان چالش های بالقوه جراحی را شناسایی و شبیه سازی های مختلف استئوتومی اسکلتی برای بازسازی برداشت و یا جابه جایی آن استفاده می کنند. این عمل باعث کاهش تعداد گام های دستیابی به نتایج مطلوب  و همچنین کاهش زمان عمل  می شود .

استقاده از ابزار در حین عمل :Depuy Synthes CMF با استفاده از چاپ 3D  می تواند طرح ایمپلنت را به یک جسم فیزیکی تبدیل کرده و دیگر پزشکان مشکلات سایز ایمپلنت هر فرد را نداشته باشند. این کارایی خود به خود کیفیت عمل جراحی را بالا برده و زمان آن را کاهش می دهد .با این فن آوری دیگر بیمارانی که ایمپلنت های سایز آن ها به سختی یافت می شود را به راحتی تحت پوشش قرار می دهد .

تجزیه وتحلیل نشانگر ها با استفاده از روش Nanowireبرای تشخیص سریع بیماری




محمد حسین میرزایی. تشخیص زودهنگام بیماری یک هدف مهم از طب مدرن است. در اغلب موارد، تشخیص با علائم بیمار شروع می شود ، که با این حال این ایده آل نیست. شروع یک بیماری یا بیماری های دیگر ممکن است مدت طولانی رخ می دهد قبل ازاین که علائم عمده شروع به آشکارشدن بکنند,بنابراین ابزارهای تشخیص زود هنگام بیماری ,تمرکز مهم پژوهش حاضر است . دانشمندان در دانشگاهCopenhagen(مرکز علوم نانو) بر این باورند که روش موثر برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در بدن ، به طور معمول پروتئین ها، که ممکن است توسعه بیماری قبل از شروع علائم نشان می دهد را توسعه داده اند . در حال حاضر ، این روش تشخیص است که در بعضی از نقاط به کار گرفته شده است با این حال ، تکنولوژی در حال حاضر, محدود به تعدادی از پروتئین ها که می توانند به طور موثرو به طور همزمان تجزیه و تحلیل شوند است .


فناوری که ازCopenhagen با بهره گیری از جنگل های nanowire، که یک بعد سومی به روند تجزیه و تحلیل اضافه می کند که معمولا درابعاد کوچک انجام شده است .عامل عمودی به تکنولوژی nanowire سطح را افزایش می دهد ، و بنابراین، تعداد پروتئین هایی که به دام افتاده و تجزیه و تحلیل شده اند را افزایش میدهد .علاوه بر این ، آزمایش های متعدد را می توان بر روی پروتئین های مشابه بدون نیاز به تغییر مجموعه ای اجرا شود ، در مقایسه با روش مرسوم ، که در آن پژوهشگران با یک بشقاب جدید برای هر یک از تجزیه و تحلیل شروع می شده است .

با امیدواری، این تکنولوژی کامل شود تا در صنعت بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گیرد

 

جدید ترین مانیتور های پزشکی کمپانی فیلیپس



محمد سینا غیاثوند


این بار کمپانی فیلیپس به کمک پزشکان آمده است . این کمپانی دست آورد جدید خود را به تازگی معرفی و روانه بازار های جهانی کرده است . از آنجایی که دید مانیتوریگ مانیتور های عریض برای بررسی بعضی از عکس ها و عملکرد های پزشکی کافی نبوده است این کمپانی اقدام به رفع این مشکل نموده است . این مانیتور جدید برای اینکه بتواند عکس های عمودی را به خوبی نشان دهد به راحتی بر روی پایه خود میچرخد و حالت نمایش را از افقی به عمودی و برعکس تبدیل میکند . همچنین این مانیتور چون به منظور استفاده در کلنیک ها و بیمارستان ها طراحی شده ، جنس بدنه آن کاملا ضد میکروب طراحی شده و هیچ آلودگی ای را بر روی خود نگه نمی دارد . این مانیتور دارای استانداردEN/IEC60601-1  بوده و کمترین آسیب را به چشم میرساند و دارای زاویه دید وسیعی میباشد .

قلم انسولین





ملینا گهرور : شرکت سانوفی تایید اروپا را برای واحد نیمه قلم انسولین قابل استفاده مجدد به نام JuniorSTAR دریافت کرده است.قلم انسولین برای بیماران بین شش و هجده ساله مبتلا به دیابت نوع ۱  در نظر گرفته شده است.   این قلم بسیار سبک وزن و دارای یک صفحه نمایش بزرگ است ، قادر به ارائه بین  ۱ تا ۳۰ واحد در هر تزریق و شماره گیری به صورت واحد است .می تواند بینواحد در هربار تزریق کند . درجه‌بندی قلم‌های انسولین بر خلاف سرنگ‌های سنتی، محدود به یک واحد و نیم واحد انسولین می‌شود. قلم در سه رنگ مختلف فروخته شده برای ارائه انعطاف پذیری بیشتر و برای تمایز بین انسولین است. یک بررسی که توسط شرکت سانوفی در اروپا انجام شد نشان داد که ۸۱ درصد از بیماران / والدین و ۸۶ درصد از پرستاران حمل این قلم  را با توجه به وزن سبک آن راحت و آسان دانستند. علاوه بر این، ۹۸ درصد از بیماران / والدین و ۹۴ درصد از پرستاران صفحه نمایش بزرگ با شماره خوانا برای خواندن دوز را یکی دیگر از مزایای آن دانستند. درنهایت، ۹۱ درصد از بیماران / والدین  و ۸۹ درصد از پرستاران اتفاق نطر دارند که دستگاه تک مرحله  شمارشی آسان و بدون هیچ گونه نشت انسولین است. شرکت سانوفی با همکاری Haselmeier GMBH ، اشتوتگارت، آلمان، به تولید قلم انسولین JuniorSTAR پرداخت.