گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

سیستم اولتراسوند قابل حمل Mindray Unveils M9




در نشست سالانه اضطراری پزشکان در کالج آمریکایی شیکاگو که در این هفته برگزار شد، دستگاه سونوگرافی M9 معرفی شد.این دستگاه قابل حمل، در قالب یک لپ تاپ است و بطور کلی برای هر دو هدف کاربردی اولتراسوند و همچنین برای نیازهای تخصصی قلب در نظر گرفته شده است. این دستگاه با یک سبد خرید انتخابی عرضه میشود که میتواند چندین ترانسدیوسر را در حالیکه عمر کارکرد باتری سیستم تا 3 ساعت افزایش یافته است، حمل کند. این سیستم میتواند از حالت standby در طول 7 ثانیه آماده به کار شود.آن همچنین میتواند برای اکوکاردیوگرافی از طریق مری استفاده شود و اندازه گیریهای اتوماتیک نظیر اتو AV،اتو  IMT و اتو PW را فراهم آورد.همچین در آن یک رابط برای مانیتورینگ سیگنال قلب (ECG ) و سیگنال تنفس وجود دارد،هنگامی که در طول تصویربرداری اکوی قلب استفاده میشود.
برخی از ویژگی های محصول:
پلت فرم نسل جدید با قدرت پردازش قوی
ترانسدیوسر تک کریستالی با تکنولوژی 3T ™
بهینه سازی تصویر قلب با تقویت اکو
داپلر جریان رنگی با محدوده دینامیکی بالا
مانیتور LED با وضوح بالا 15.6
دارای آلیاژ منیزم با دوام
طراحی پیشرفته ارگونومیک
UWN  + کنتراست تصویربرداری برای LVO
مجموعه کامل ترانسدیوسر برای طیف گسترده ای از اپلیکیشن ها.

کاربری آسان اسید نوکلئیک یاب برای تشخیص ارزان





نشانگرهای زیستی سرطان ها و بیماریهای دیگر که در ادرار وجود دارند، میتوانند یک هدف بزرگ برای تشخیص زودهنگام باشند.

اسیدهای نوکلئیک، به خصوص میکرو RNAها جالب هستند، زیرا آنها در تمام موجودات زنده موجودند.محققان در دانشگاه بریگهام یانگ، یک سنسور میکروفلوئیدی کوچک و با کاربری آسان که نه تنها میتواند وجود رشته های خاص تکثیر نشده میکرو RNA ها را تشخیص دهد،بلکه میتواند غلظت آنها را هم شناسایی کند، توسعه دادند.
این وسیله اساسا یک لوله بسیار باریک است که از گیرنده های اسید نوکلئیک پوشیده شده است، به منظور اینکه به هدف مورد نظر یعنی نشانگرهای زیستی متصل شود.وقتی بیشتر آنها متصل شوند، تمامی مایع آرامتر از طریق کانال حرکت میکند.تنگی کانال در چند میلی متر اول که وابسته به زمان است، منجر میشود مسافت جریان وابسته به غلظت نشانگرهای زیستی اسید نوکلئیک باشد.

استفاده از نانوبلورهای کمیاب برای تشخیص تومور های سرطان



























































































































طرح های تشخیص تومور، مبتنی بر نانوذرات اغلب بر تزریق این نانوذرات ودنبال کردن سلول های سرطانی تکیه می کند.به منظور دیدن جایی که هدف آنهاست نور را در محدوده نزدیک به مادون  قرمز به جهت تحریک آن قسمت از بدن می فرستند.

محدودیتی که با این روش وجود دارد این است، که مادون قرمز نمی تواند به اندازه کافی به قسمتی که بافت نرم درعمق وجود دارد نفوذ پیدا کند، تا جای تومور را که بیش از چند میلی متر در زیر سطح قرار دارد را پیدا کند و سمی است.

طیف نور نامرئی برای چشم انسان که در محدوده طول موج مادون قرمز قرار دارد  طول موج بین 0/9 تا 1/7 داردکه می تواند در طول حرکت خود تا قبل از محو شدن بسیاری از بافت ها را نشان دهد اما رنگ های فلورسنت که قادر به تحریک هستند عکس های با کیفیت و دقیقی از حاشیه تومور فراهم نمی کند.امروزه محققان دانشگاه (Rutgers) از نانوبلورهای کمیاب که عقیده دارند همانند امواج کوتاه مادون قرمز است، استفاده کردند.

از آنجا که این نانوبلور ها می توانند سمی باشند، برای اینکه عبور بی خطری برای بدن داشته باشند از آلبومین این ذرات را احاطه کردند.از آنجا که این نانوبلور ها در رنگ های مختلفی هستند می توان از آنها برای تشخیص طیف وسیعی از سرطان استفاده کنند.دانشمندان نشان دادند که حداقل در موش ها، آنها قادر به تشخیص سرطان با استفاده از تصویربرداری سنتی تر نزدیک به مادون قرمز یا (MR) شدند.