گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

مهندسی پزشکی پزشکی "Octopus" ابزاری انعطاف پذیر برای جراحی های لاپاروسکوپی

مهسا باستانی :

جراحی لاپاروسکوپی این روز ها دامن گیر بسیاری از افراد شده است اما با توجه به زیاد شدن این جراحی ها هنوز هم از دستگاه های سفت و سخت در داخل و خارج از بدن بیمار استفاده می شود. این محدودیت ها مانع بسیاری از فعالیت های جراحان در حین جراحی غیر تهاجمی می شود که در بسیاری از موارد این محدودیت ها جراح را مجبور به جراحی باز یا تهاجمی می کند. یک تیم از مهندسان در دانشگاه Sant Anna در ایتالیا دستگاهی ساختند به نام "Octopus" که می تواند به راحتی خم شود، این دستگاه انعطاف پذیر، شاید روزی در جراحی آندوسکوپی استفاده شود و به هر قسمتی از بدن هدایت شود.

این دستگاه شامل دو بخش است که به دلیل سیلندر به کار رفته در آن قابلیت انعطاف پذیری بالایی داردسه سیلندر در هر ماژول وجود دارد که با هماهنگی با هم می توانند در هر جهتی خمش و کشش داشته باشند. کل دستگاه از مواد نرم ساخته شده است اما غشاء درونی آن هنگامی که از خلاء پر شود، سفت و سخت خواهد شد. با استفاده از این دستگاه، جراح قادر است عملیات جراحی را به راحتی و از راه دور و بدون هیچ آسیبی انجام دهد.

در مطالعه بیشتر آمده است:

این دستگاه با هدف نشان دادن توانایی های بسیار بیشتر در مقایسه با ابزار های جراحی سفت و سخت ساخته شده است و در حال حاضر در "MIS" مورد استفاده قرار می گیرد. توانایی ها و میزان تولید نیرو در این دستگاه توسط آزمون های تجربی مشخص شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد