گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

نگاهی دیگر به مچبند های Basis B1 با سیستم عامل Body IQ



نازنین گالشی


Basis یک کمپانی سازنده وسایل مربوط به بدن سازی یا ورزشی می باشد  که مچبندی با نام تجاری Basis B1  را عرضه کرد که این مچبند دارای مزیت ها و ایرادهایی بود که یکی ار نکات منفی مجهز نبودن به نرم افزار هایی برای تعامل با اپلیکیشن های گوشی بود .حال این کمپانی با مجهز کردن این مچبند با سیستم عامل Body IQ   ناظر پیشرفت چشم گیری در عملکرد آن بوده است .

تکنولوژی Body IQ  این قابلیت را به Basis B1  می دهد تا فعالیت های کاربر را به طور همزمان کنترل کرده و اطلاعات را به طور پیوسته به نمایش بگذارد. این تکنولوژی توانایی این را دارد تا بین پیاده روی ساده , دویدن و حتی دوچرخه سواری تمایز ایجاد کرده و با توجه به نوع حرکت اطلاعاتی مثل میزان کالری مصرفی را  در اختیار کاربر قرار داده و این توانایی باعث می شود تا دیگر نیاز نباشد کاربر اطلاعاتی مثل نوع حرکت را خودش در اختیار سیستم قرار دهد.همچنین این مچبند قادر به  اندازه گیری روند تعریق و میزان درجه حرارت پوست در طول ورزش می باشد و قادر به مشاهده کلیه جزییات بر روی pc و یا گوشی های هوشمند می باشد.

علاوه بر Basis B1  دو محصول مشهور دیگر با عنوان Fitbit Force و Nike Fuelband SE وجود دارند که فقط قادر به اندازه گیری فعالیت هایی مثل راه رفتن و دویدن را دارند و نمی توانند حرکتی مثل دوچرخه سواری را تشخیص دهند و این مچبند ها با ارزش $199 قابل دسترس می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد