گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

ساخت دستگاه اسکن مغز بیسیم



محمد سینا غیاثوند



محققان موفق به ساخت یک دستگاه ارزان قیمت به نام heimetlike  شده اند که از مغز انسان به وسیله ی سیگنال های رادیویی با فرکانس های متفاوت  بلافاصله صدمه های موجود در مغز را اسکن کرده و نمایش میدهد . 

آنها این ادعا را میکنند که هدف از ساخت این دستگاه ، راهی سریع و ارزان برای مناطق دور دست و محروم میباشد که با نشان دادن سریع صدمات مغز این فرصت را به پزشک میدهد تا متوجه شود که بیمار نیاز به مراکز مجهز برای درمان نیاز دارد ویا اینکه صدمه جدی نیست و بیمار در محل درمان میشود .

بورس روبن اسکای استاد مهندس مکانیک در دانشگاه کالیفرنیا عنوان این تحقیقات را روش های ارزان برای درمان بیماران معرفی کرده است که این تیم تحقیقاتی بر روی دستگاه های مختلفی در طی شش سال فعالیت داشته اند از جمله دستگاه های مخلتف فشار خون ، تست قند خون و درست آورد نهایی آن ها heimetlike میباشد که وظیفه ی تشخیص صدمات مغز را بر عهده دارد . این اختراع در واقع تفاوت بین رفتار مغز سالم و غیر طبیعی را میسنجد .

در 14 مه مجله ی plos one  به ارائه ی گزارش در رابطه با کارکرد گروه محققان روبن اسکای مقاله ای در این رابطه چاپ نمود و به وصف اختراع جدید آن ها در این گزارش پرداخت . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد