گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

آینده داروسازی و ایمپلنت های الکترونیکی

سینا غیاثوند.ممکن است این یک شوت از راه دور باشد ، یعنی ممکن است موفقیت آمیز یا تلاش بیهوده ای بیش نباشد . اما چرا آن را امتحان نکنیم ؟ کمپانی گلاسکو اسمیت کلاین (GSK) سازنده مواد دارویی بریتانیا معتقد است این پروژه موج بزرگ بعدی در علم پزشکی است.Electroceuticals شعار این شرکت برای یک فن آوری الکترونیکی جای مواد شیمیایی و یا مولکول های زیستی در دارو های امروز برای درمان بیماران است. با چشم اندازی ساده به این موضوع می توان به ساخت دستگاهی مانند قلب ضربان ساز که از امواج الکتریکی برای فعال کردن سلول های عصبی استفاده می کند اشاره داشت.

  

کریستوفر فام رئیس تحقیقات GSK ادعا می کند این شرکت هدف های بزرگی در علم پزشکی دارد. فام در ادامه می گوید : این دارو ها در آینده زبان بدن خواهند شد. این شرکت که رهبری این برنامه تحقیقاتی را بر عهده دارد با اعطای جایزه یک ملیون دلاری و بوجه کافی به 40 نفر از بهترین محققان جهان مشغول به کار در آزمایشگاه های خارجی برای پیشبرد هدف خود هستند . در حال حاضر چندین مرکز دانشگاهی داوطلب در حال تلاش برای کمک به اهداف این کمپانی می باشند از جمله : ام ای تی ، دانشگاه پنسیلوانیا و موسسه فاینستاین که در حال حاضر درباره ی کد های عصبی بیماری های مختلف تحقیق می کنند.

فام در گفته های خود با اشاره به نکات علمی تحقیقاتی می گوید : فرآیند خواندن و نوشتن پیام های الکتریکی عبوری از طریق دسته ای از اعصاب مولتی فیبر به ایجاد سیگنال در کابل های شبکه حمل و نقل داده های الکترونیکی باعث ایجاد مقایسه در داده های دیجیتال می باشد، نورون انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر به عنوان پتانسیل عمل کاربرد دارد که محققان به خوشه ولتاژ و ضربه زدن به عصب بازگرداننده قادر به فعال کردن یا غیر فعال کردن این پتانسیل عمل میشوند .

به این ترتیب با فعال کردن و یا غیر فعال کردن این پتانسیل ها می توان بیماری هایی همچون دیابت را ریشه کن کرد. برخی از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی مانند MEDTRONIC در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند و هدف از این سرمایه گذاری ساخت دستگاه های کوچک و تعبیه سنسور هوشمند و الگوریتم سیستم بدن بوده است .

جان لالونده معاون رئیس توسعه محصولات کمپانی MEDTRONIC می گوید : ما مفهومelectrocuticals را طی دهه های آینده نمی دانیم ولی با این حال با توجه به منطق خود و استفاده از تجربه و متخصصان ممکن است این امر باعث پیوند صنایع دارو با تجهیزات پزشکی باشد که می تواند به پیشرفت فن آوری های آینده در پزشکی کمک کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد