گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

آینه ای هوشمند که علائم حیاتی بیمار را نمایان می کند



پزشکان مراقبت های اولیه توانایی خارق العاده ای در تشخیص بیماری دارند. آنها معمولا با یک نگاه به بیمار می توانند بیماری شخص را حدس بزنند. پزشکان معمولا با استفاده از نشانه هایی مثل رنگ پوست، درجه حرارت بدن و ضربان قلب به نتایجی ابتدایی پی می برند. در حال حاضر کنسرسیومی از محققان در اتحادیه اروپا در حال کار کردن بر روی پروژه ای هستند که بسیار شگفت انگیز این علائم را بدون نیاز به حضور پزشک برای هر شخص نمایان می کند. " درادامه مطلب با این تکنولوژی شگفت انگیز آشنا شوید "

این تیم به تقلید از توانایی هایی که یک پزشک دارد استفاده کرده و یک دستگاهی که کاملا شبیه به آینه می باشد را با نام "wize" طراحی کردند، که فرد می تواند خود را به طور کامل در آن ببیند. در این محصول نوین از دوربین، سنسور و فن آوری های دیگر برای بهره برداری از نتایج استفاده شده است.

این طراحی می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای آینه های موجود در حمام باشد و فرد پس از نگاه در این آینه، نشانه هایی از علائم قلبی و سوخت و ساز بدنش در مقابل چشمانش نمایان خواهد شد. همچنین در این دستگاه از یک دوربین اسکن 3D استفاده شده که تغییرات در ساختار پوست را نشان می دهد و دوربینی دیگر نیز قادر به نمایش میزان ضربان قلب و هموگلوبین است. در این محصول از یک نرم افزار چهره شناسی استفاده شده که برای فرد مشخص می کند که آیا او فرد آرامی است یا استرسی؟! این سیستم قابلیت تشخیص اعتیاد فرد را در صورت معتاد بودن فرد به سیگار، نوشیدنی های الکلی و ... را نیز دارا می باشد.

محققانی که بر روی این سیستم کار کرده اند مقاله خود را در مورد آینه Wize در مجله مهندسی بیوسیستم منتشر کردند و برای شروع آزمایش ها بر روی این دستگاه در اروپا برنامه ریزی هایی انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد