گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

استنت قابل جذب با کارایی های جدید برای بیماران قلبی-عروقی

روش های سنتی درمان انسداد رگ های خونی، استفاده از استنت های فلزی می باشد (استنت های فلزی که به انتشار دارو های خاص نیز می پردازد). با پیدایش مهندسی زیستی، چندین شرکت بر روی استنت های زیست تخریب پذیر تمرکز کردند به طوری که این استنت ها از چندین قطعات کوچک ساخته شده که توسط بدن جذب می شوند. در حال حاضر محققان در دانشگاه "Seoul National" استنتی گسترش دادند که علاوه بر قابلیت جذب، دارای چندین ویژگی دیگر نیز می باشد.

این استنت از آلیاژ منیزیم ساخته شده و همچنین نانوذراتی در آن بکار رفته که در حقیقت به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از تخریب تماس اکسیژن با سطح آن می کاهد. در این استنت داروهای ضد التهابی توسط نور مادون قرمز هدایت می شوند و وجود یک سنسور در آن به سنجش درجه حرارت فیزیولوژیکی می پردازد. تمامی این اطلاعات توسط آرایه ای ذخیره می شوند. تمامی اجزای بکار رفته در این استنت، به طور جداگانه مورد آزمایش قرار گرفتند. این اولین بار است که چنین استنتی با طیف مختلفی از قطعات ساخته شده و قادر است چند فعالیت متفاوت انجام دهد.

این مطالعه در نشریه "ACS Nano" منتشر شده است. این تیم در حال حاضر در نظر دارد برای طراحی استنت های جدید، از باتری های بی سیم و سیستمی برای ارتباط داده ها استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد