گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

به امید این که Airing (یک میکرو CPAP بدون لوله) به واقعیت بپیوندد

هانیه عسگری

جدیداً آپنه ی انسدادی خوا ب (OSA)  به وسیله ی   (CPAP)  که به طور نرمال شامل پمپی است که  کنار تخت قرار میگیرد  و هوا را از طریق لوله ای که به ماسک صورت متصل است، به اشیداخل ریه  ها وارد می کند ، مورد درمان قرار می گیرد. ( با ما در ادامه مطلب همراه باشید )

خوابیدن به این شکل برای بسیاری از افراد اصلاً راحت نیست و نسبت پذیرش درمان توسط این روش بسیار پایین است.هم اکنون یک تیم از طریق سایت ایندگوگو مشغول جمع آوری هزینه برای تهیه کردن وسیله ای است که در اصل یک ماشین CPAP است که کلاً به شکل مینیاتوری در آمده و آنقدر کوچک است که به داخل بینی میچسبد.

به طور قطع ،ما چندان باور نداریم که وسیله ای به این کوچکی توان باطری و کارایی لازم را داشته باشد تا درمان توسط CPAP را در سرتاسر شب ارائه کند.با این حال طراحان دستگاه ایرینگ بر این باورند که تکنولوژی زیر بنایی که از قبل وجود داشته این کار را ممکن می سازد این تیم قصد دارد که بر دستگاه های دمنده ی معروف که از نیروی کمی برای وارد کردن هوا به داخل  حفره های بینی استفاده میکند تکیه کند و اینکه چه باطری هایی می توانند برای انجام کار در تمام طول شب شارژ کافی داشته باشند .   از آنجاییکه این تیم تا کنون موفق شده بیشتر از نیم میلیون دلار در سایت ایند گوگو فراهم کند ، واضح است امید بسیاری وجود دارد که این امر تحقق یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد