گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

تشخیص اتوماتیک خون ریزی داخلی توسط آمبولانس هوایی


یک سیستم جدید که در هلی کوپتر های پزشکی در منطقه بوستون مورد آزمایش قرار گرفته است، نشان می دهد که قادر است برای کمک به تشخیص موارد جدی از خونریزی داخلی مفید واقع شود. این درحالی است که در گذشته چنین تشخیص هایی فقط در بیمارستان ها انجام می شد. این سیستم تشکیل شده است از یک مانیتور معمولی که آهنگ ضربان قلب، نرخ تنفس همراه با فشار خون در بیمار را مانیتورینگ می کند، همچنین این سیستم به یک کامپیوتر برای پردازش داده ها نیز متصل شده است.
این سیستم با نام "APPRAISE" (پردازشگر خودکار برای بررسی شدت آسیب) مشهور است که توسط بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) و با همکاری دو مرکز درمانی دیگر برای خدمات رسانی از طریق آمبولانس هوایی مورد آزمایش قرار گرفته است.
در مطالعه اخیر با استفاده از این سیستم، حدود 200 بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند که این دستگاه توانست به تشخیص 80% از بیمارانی که خون ریزی داخلی تهدیدشان می کرد، بپردازد. محققان در سال 2005 توسط هلی کوپتر هوستون، داده های بیماران را ثبت می کردند اما در سیستم جدید با استفاده از پردازش الگوریتم، قابلیت ثبت اطلاعات بیمار بسیار پیشرفته تر شد.
این واقعیت که تصمیم گیری برای انجام جراحی و یا خون وصل کردن به بیمار پس از خون ریزی شدید، تنها پس از رسیدن بیمار به بیمارستان انجام می شود، غیر قابل انکار است، که گاهی اوقات در مدت زمان کم اتفاق می افتد و گاهی اوقات نیز طولانی مدت خواهد بود. "Andrew Reisner" نویسنده ارشد این تحقیق در بیانیه ای اعلام کرد: "ما در حال حاضر می خواهیم ببینیم استفاده از این سیستم در مراقبت از تروما (آسیب) واقعی خواهد شد یا نه؟! آیا استفاده از آن منجر به درمان سریعتر خون ریزی و نتایج بهتر برای بیمار خواهد شد یا نه؟! اگر جواب این سوالها رضایت بخش باشد می توان از این سیستم برای آمبولانس های زمینی و بیماران بستری در بیمارستان ها که در معرض خون ریزی غیر منتظره هستند نیز استفاده کرد. به امید آنکه این دستگاه در تشخیص جراحی های بزرگ مفید خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد