گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

وتی ژن خونریزی های شدید را در چند ثانیه متوقف می کند



کاملا واضح است که متوقف کردن خونریزی های شدید به سختی امکان پذیر است، با این وجود برای نجات جان شخص این کار باید تا آنجایی که ممکن است به سرعت انجام شود. مادامیکه شریان بندها در موقعیت های خاص مشغول به فعالیت هستند برای قسمتهای دیگر بدن کاربردی ندارند و حتی وقتی کار خود را به خوبی انجام می دهند استفاده بیش از حد آنها ممکن است به آسیب پیرامونی بافت منجر شود. "جو لاندولینا"، یک مخترع جوان نیویورکی ،وتی ژل را که به نظر میرسد حتی در جراحت های بسیار شدید مثل یک جادو عمل می کند،اختراع کرده است.این محصول هنوز برای استفاده انسانی در دسترس نیست اما پیش از این برای استفاده دامپزشک ها در دسترس قرار گرفته است.

"جو"  اخیرا با "تد گلوبال  2014"  صحبت کرده ، نحوه کار وتی ژل را توضیح داده و نمونه ای از قابلیت های بند آورنده خون آن را به نمایش گذاشته است:

وتی ژل ، اولین محصول سانریز،منحصرا برای دامپزشکان جهت متوقف کردن خونریزی داخلی و خارجی طراحی شده است.این ژل لخته شدن طبیعی خود را فعال می کند و از ترکیبات سازگار با زیست که می توانند مستقیما جذب بدن شوند تشکیل شده است. وتی ژل با دوباره جمع شدن روی محل زخم همانند بافت خارج سلولی بدن می شود و تولید فیبرین که لخته کردن سریع خون را برای   بدن امکان پذیر می کند، سرعت می بخشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد