گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

استفاده از نانوبلورهای کمیاب برای تشخیص تومور های سرطان



























































































































طرح های تشخیص تومور، مبتنی بر نانوذرات اغلب بر تزریق این نانوذرات ودنبال کردن سلول های سرطانی تکیه می کند.به منظور دیدن جایی که هدف آنهاست نور را در محدوده نزدیک به مادون  قرمز به جهت تحریک آن قسمت از بدن می فرستند.

محدودیتی که با این روش وجود دارد این است، که مادون قرمز نمی تواند به اندازه کافی به قسمتی که بافت نرم درعمق وجود دارد نفوذ پیدا کند، تا جای تومور را که بیش از چند میلی متر در زیر سطح قرار دارد را پیدا کند و سمی است.

طیف نور نامرئی برای چشم انسان که در محدوده طول موج مادون قرمز قرار دارد  طول موج بین 0/9 تا 1/7 داردکه می تواند در طول حرکت خود تا قبل از محو شدن بسیاری از بافت ها را نشان دهد اما رنگ های فلورسنت که قادر به تحریک هستند عکس های با کیفیت و دقیقی از حاشیه تومور فراهم نمی کند.امروزه محققان دانشگاه (Rutgers) از نانوبلورهای کمیاب که عقیده دارند همانند امواج کوتاه مادون قرمز است، استفاده کردند.

از آنجا که این نانوبلور ها می توانند سمی باشند، برای اینکه عبور بی خطری برای بدن داشته باشند از آلبومین این ذرات را احاطه کردند.از آنجا که این نانوبلور ها در رنگ های مختلفی هستند می توان از آنها برای تشخیص طیف وسیعی از سرطان استفاده کنند.دانشمندان نشان دادند که حداقل در موش ها، آنها قادر به تشخیص سرطان با استفاده از تصویربرداری سنتی تر نزدیک به مادون قرمز یا (MR) شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد