گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

Roch سیستم جدید فوق العاده سریع با سیستم عامل تست مولکولی به صورت خودکار

مهسا باستانی


Roch دارای تاییدیه ی CE از اروپا بوده و دارای دو سیستم جدید تست مولکولار اتوماتیک می باشد و برای اهدای خون و پلاسما و نظارت بر بار ویروسی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. system 6800/8800 cobas دو دستگاهی هستند که بسیار سریع تر و قدرتمند تر از سیستم های مشابه موجود عمل می کنند.

سیستم هایی که از تکنولوژی PCR استفاده می کنند می توانند نتیجه 96 تست را در 3.5 ساعت آماده کنند در صورتی که دستگاه هایی با توان بالاتر (system 8800 cobas) می تواند نتیجه960 تست را در طول 8 ساعت آماده کند ای در حالی است که دستگاه کوچکتر (system 6800 cobas) نتیجه 384 تست را در مدت زمان 8 ساعت آماده می کند. سیستم هایی که امروزه استفاده می شوند cobas 6800/8800 می باشند و در آینده سه دستگاه دیگر با نام های MPX cobsa، WNV cobas و HEV cobas برای غربالگری ایجاد می شوند. DPX cobas چهارمین دستگاهی است که در آینده تست خواهد شد تا غربالگری را تکمیل کند. ساخت این دستگاه ها ادامه پیدا خواهد کرد به سوی غربالگری اهداکنندگان خون از جمله تست های متعدد برای نظارت بر بار ویروسی.

Cobas 6800/8800 سیستم هایی هستند که امروزه در تمام بازار های پذیرش تاییدیه ی CE در اروپا، آمریکای لاتین، شرق خاورمیانه، آفریقا و آسیا در دسترس می باشند.این سیستم ها در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد