گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

درمان جدید کژپشتی شدید در کودکان

ملینا گهرور


اگر در یک فرد سالم ستون مهره‌ها را از روبرو یا پشت نگاه کنید به صورت یک خط راست دیده می‌شود. بیماری کَژپُشتی یا اسکولیوز  انحراف جانبی ستون مهره‌ها (به راست یا چپ) می‌تواند به علت ناهنجاری مادرزادی (مثلاً نوروفیبروماتوز) یا اسکولیوز اکتسابی (مثلاً بیماری راشیتیسم) ایجاد شود. در کژپشتی به دلیل غیرطبیعی بودن ستون فقرات، نیروهای وارده به آن حتی درصورت طبیعی بودن باعث فشار به عضلات، رباطها، دیسک‌های بین مهره‌ای و مفاصل می‌گردد و درنتیجه منجر به تشدید درد در ستون فقرات به‌ویژه ناحیه کمر می‌شود.

دکتر Richard McCarthy، جراح ارتوپد در دانشکده ی پزشکی Arkansas، سیستمی برای درمان این بیماری اختراع کرد تا جایگزین درمان های دوره ای باشد. سایر تکنولوژی ها هر 6 الی 9 ماه بایستی چک و با رشد ستون فقرات هماهنگ شوند؛ اما تکنیک جدید با رشد کودک، رشد ستون فقرات کنترل شده را به دنبال دارد.

Medtronic کمپانی که این ایده را به واقعیت تبدیل کرد، اعلام کرد که به تازگی موفق به دریافت مجوز FDA برای این محصول با نام SHILLA Growth Guidance شد. این محصول مناسب کودکان زیر 10 سال که مستعد به تغییر شکل شدید ستون فقرات هستند، میباشد. این دستگاه فیکس ستون فقرات نمیباشد و با رشد کودک ستون فقرات را در جهت درست هدایت میکند.

البته SHILLA در سال 2012 تاییدیه ی اروپا را دریافت نمود و هم اکنون در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار میگیرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد