گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

صندلی پزشکی دیجیتال، گزارش کننده سلامت

کوثر شاهچراغی

محققان صندلی پزشکی دیجیتالی طراحی کرده‌اند که با بررسی علائم حیاتی و وضعیت سلامت فرد، نیاز به مراجعه متعدد به مطب پزشک را بر طرف می‌کند. صندلی پزشکی دیجیتال  1510 شرکت شارپ قادر به بررسی همزمان فشار خون، دمای بدن، ضربان قلب و علائم حیاتی فرد است. این صندلی مجهز به حسگرهای مختلفی است که گزارشی از وضعیت سلامت فرد را در حافظه ابری خود ذخیره می‌کند و در صورت لزوم توسط پزشک معالج قابل دسترسی خواهد بود.

با کمک تجهیزات مختلف تعبیه شده بر روی این صندلی پزشکی هوشمند، نیاز به استفاده از دستگاه‌های مختلف برای بررسی علائم حیاتی بر طرف می‌شود. سه صفحه نمایش در قسمت بالای صندلی نصب شده است که وضعیت بررسی علائم حیاتی در حال اسکن را به فرد نشان می‌دهد. دستگاه اندازه‌گیری فشار خون بر روی دسته سمت راست صندلی قرار داده شده و در بخش چپ صندلی نیز محلی برای قرار گرفتن انگشت برای اندازه‌گیری ضربان قلب و دمای بدن در نظر گرفته شده است.

با کمک صندلی پزشکی Emperore1510 امکان اسکن و ضبط وضعیت سلامت افراد در کوتاهترین زمان، شناسایی نشانه‌های اولیه بیماری، تسریع تداخل پزشک در روند درمانی و در نتیجه کاهش طول درمان فراهم می‌شود. این فناوری در نمایشگاه CEATEC2013 به نمایش گذاشته شده و با قیمت نسبتا بالای پنج هزار و 950 دلار به بازار عرضه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد