گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر
گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد رامسر

ساخت مولکول مکمل و حمل آن به داخل سلول زنده

مهسا باستانی
نانوذرات که قادر به ارائه و تبادل مولکولهای مکمل است ، سیکنالهای فلورسنت را منتشر میکند و این فرآیند با میکروسکوپ قابل مشاهده است.
مولکول مکمل در زیست شناسی شامل گرد هم آوردن جفت مولکول است که متضاد با یکدیگرند، یعنی نوکلئوتید های موجود در دو رشته DNA که با هم متضاد اند.در این روش علاوه بر تعمیر اطلاعات ژنتیکی ، از مولکولهای مکمل می توان برای ارائه پاره ای از انرژی های خوراکی جفت مولکولها نیز استفاده کرد.محققان دانشگاه میامی حمل مولکول مکمل به داخل سلول های زنده را توسعه دادند.
نانوذرات از پلیمرهای amphiphilic ساخته شده اند که وجود آب در داخل آن پلیمر سبب حمل ونقل مولکول به داخل سلول است.این امر سبب می شود مولکول آب دوست شده و سفری ایمن در بدن خواهد داشت.قطر نانوذرات به اندازه کافی کوچک است و به همین دلیل می تواند به راحتی از غشای سلول عبور کند.
محققان بر این باورند که این تکنولوژی دارای پیامدهای گسترده ای در پزشکی است از جمله:از بین بردن اثر دقیق مواد مخدر در سلول.
هنوز مشخص نیست که این نانوذرات در واقع می توانند از طریق جریان خون در بدن سفر کنند یا خیر؟!
مرحله ی بعدی این مطالعه شامل نشان دادن این است که آیا می توان این روش را برای انجام واکنش های شیمیایی به جای انتقال انرژی در داخل سلول انجام داد یا خیر؟!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد